İlk Autocad Dersi

1 dakika


29
3 Yorum, 7 Paylaşım, 29 Beğeni

Merhaba arkadaşlar bugün ilk autocad dersine başlıyoruz. Mimarlık 2.sınıfta okuyorum. Ve bu dönem aylardır onca emek vererek çizdiğimiz binaları, planları iki tık ile autocad ile çizebiliyoruz. Bu yüzden autocad programı birçok mimar için vazgeçilmezler arasındadır.  Autocad programında bilmemiz gerrken en önemli şey formüllerdir. Öncelikle autocad tablasındaki  koordinatları belirlemelisiniz. Bu koordinatlar belirlendikten sonra bazı komutları kullanarak auto cad kullanarak bir çok proje çizebilirsiniz. Bazı önemli kodlar şöyle.

Line : Çizgi cizer.
Circle : Çember cizer.
Arc : Yay cizer.
Ellipse : Elips cizer.
Pline : Birleşik cizgi cizer.
Mline : Çoklu cizgi cizer.
Point : Nokta koyar.
PointStyle : Nokta sembolünü değiştirir.
Donut : İçi dolu cember yada halka cizer.
Polygon : Cokgen Cizer.
Rectang : Kare veya dikdörtgen benzeri şekiller çizer.
Solid : Yamuğa benzer objeler cizer.
Trance : Cizgi genisliği tanımlanabilen cizgiler cizer.
Sketch : Serbest el cizgi cizer.
Spline : Gercek eğriler cizer.
Ray : Başlangıç noktası belli,bir ucu sonsuzluğa uzanan cizgi cizer.
Xline : iki ucuda sonsuzluğa uzayan cizgi cizer. 


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

29
3 Yorum, 7 Paylaşım, 29 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

Beğendim Beğendim
3
Beğendim
Beğenmedim Beğenmedim
2
Beğenmedim
Muhteşem Muhteşem
1
Muhteşem
Şaşırdım Şaşırdım
0
Şaşırdım
Güldüm Güldüm
6
Güldüm
İnanılmaz İnanılmaz
6
İnanılmaz
Kızdım Kızdım
5
Kızdım
Oha Oha
2
Oha
sosyofikir
Doğu Akdeniz Üniversitesi Mimarlık Fakültesi'nden 2018 yılında mezun oldum. Blog serüvenim yaklaşık 8 sene önce başladı. Hala o eski heyecanımı taşımaktayım. Amacım sizler için kaliteli, özgün ve sıkıcı olmayan kullanıcı tabanlı bir site hazırlamaktır. Teşekkür ederim. Bana her türlü konuda ulaşabilirsiniz. admin@sosyofikir.com

3 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

  1. Uzun zamandır arıyordum bu tarz bilgileri. biraz daha detaylı anlatmanız mümkün müdür hocam? Diğer siteler, çok kötü anlatıyor. Bir de videolu bir seri hiç fena olmaz. Proje üzerinden falan canlı örneklerle gidilebilir.

    Takipteyim.

Bir format seç
Kişisel Test
Kişisel bir şey ortaya koymayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar verme ya da görüş belirleme/oy verme
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın