3D Uzmanı Ufuk Şen Ve Mimari Görselleştirme Konulu Röportaj

7 dakika


75
90 Paylaşım, 75 Beğeni

    
Ufuk Şen Sketch up’un en iyilerinden birisi. Günümüzde
herkes bazı konularda az veya çok bilgi sahibidir. Ama bu bilgileri insanlarla
samimi bir şekilde paylaşmak iste o birçoğumuzun yapamadığı bir şeydir. Ufuk
Şen hocamız diyorum ben de kendisinin takipçisiyim . Önce facebooktan gördüm
skethcup konusunda mükemmel anlatımları, değerlendirmeleri var. Ve gerçekten de
insanlarla bir şeyleri paylaşmaya çalışan her şeyin maddi bir gelir olmadığını
bize gösteren bir abimiz Ufuk Şen. Dilerseniz kendi sitesinde bulunan  bir yazıdan kendisiyle alakalı biraz
bilgilendirme yapayım. Klasik sorularla vakit kaybetmeden daha farklı
sizlerinde merak ettiği soruların cevabını Ufuk Şen’den Sketch up’un duayen
isminden öğrenelim bakalım.

Kimdir Ufuk Şen ?
1979 Ankara Doğumluyum Evliyim. Hayatımın her
alanında bir şeyler öğrenme ve öğretme hissi ile dolu olduğumu, ilgi
alanlarımın içerisinde olan konuları çok hızlı bir şekilde kavradığımı söylemek
isterim. Kendimi geliştirmek ve bir şeyler öğrenmek, en büyük ilkelerimden
biridir. İkinci en önemli ilkem ise; bu öğrendiklerimi insanlara anında
yansıtmaktır. Bilgi paylaşım esasına dayalı zihniyet ile etrafımdakileri ve
kendimi geliştirmek isterim. Her insanın öğrenme ve kendini geliştirme
yetisinin olduğuna inanıyorum. Aynı zamanda öğrenme ve kendini geliştirme
isteği, her insanda birer uzuv gibi olmalı. Nasıl ki yeme, içme ihtiyaçlarımızı
kesintisiz olarak karşılıyorsak, öğrenme ve geliştirme ihtiyaçlarımızı da
sürekli kendimizi geliştirerek gidermeliyiz. Hangi çalışma grubuna bağlı
olursak olalım, hangi çalışma sahasında olursak olalım, bu çalışma ve bir
şeyler üretme ilkesi, herkes için sabit bir kural olmalıdır.
Paylaşım esasına dayalı zihniyetim ve kendimi
ve etrafımdakileri geliştirmek isteğiyle, bu site ve siteler kurulmuştur. Asıl
amaç ve misyon; paylaşım esasına dayalı olarak bir şeyler öğretmek ve
öğrenmektir. İnsanlara bir şeyler verirken ve öğretirken aynı zamanda kendimizi
geliştirdiğimizi de unutmayın. Tüm önemli görsel ve yazılı kaynakları
araştırarak ve bir arada tutarak, hepimiz için en iyi ve en kaliteliyi
oluşturmak en büyük hedeftir. Burada görselleştirme sürecini artırmaya
yarayacak ve yaratıcılık için size ilham verecek kaynak ve bilgiler
paylaşılacaktır. Aynı zamanda, içimizde kendini geliştirmiş kişilerden ve bu
olaya yeni başlamış tasarımcılardan, bu gelişim sürecini tamamlatacak bilgileri
paylaşmalarını da her zaman bekliyorum. PhotoshopSketchup, Vue , 3dsmax, Autocad gibi programları kullanmak en büyük
zevklerim arasındadır. Özellikle en sevdiğim program olan Sketchup’ın beni yansıttığını söyleyebilirim, kolay hızlı ve anlaşılır.
Aslında mesleğiniz nedir ? 3D programlarda bu  kadar başarılı olmayı nasıl başardınız ?
Gerçekten de bu süreçte öğrenim süreci, 3d modelleme çok zor işler ve vakit
gerektiren durumlar.


Asıl mesleğim Teknik Ressamlık, daha çok
autocad programı ve betonarme projeler ile haşır neşir olduğum bir iş
içerisindeyim.3D’ye girişim birazda Autocad alternatifi bir program arayışından
doğmuştur.İnşaat firmasında olmam ve sürekli mimari betonarme projeler ile
zaman geçirmem benim 3D konusunda ölçü ve ölçekli çalışmam konusunda her zaman
avantaj sağlamıştır.Tabi proje okuma ve kesit görünüş gibi temel öğelerin
öğrenilmesi de bu aşamada önemlidir.

3D programlar çok zaman gerektiren ve sürekli üzerine ekleyerek gideceğiniz bir
meslek dalıdır.Tatil sürecinde bile ara vereceğiniz 2-3 haftalık sürede bile ,
program üzerindeki hakimiyetinizin azaldığını hissedebilirsiniz.

Hem öğrenme sırasında, hemde ilerletme konusunda sürekli yeni şeyler deneyerek
ilerlemek, öğrenmenin daha etili olmasını sağlayacaktır.Aynı zamanda farklı
programlara  inceleyerek  sürekli aynı düşünmenin dışına çıkarak,
kendinizi biraz zorlamalısınız.

Bu durum öğrenme kabiliyetinizin artmasına ve farklı teknikler öğrenmenize
neden olacaktır.Fakat bu durumu yeni kullanıcıların hemen denememesini
öneririm, öncelikli olarak ilk merkez konumundaki programları öğrenerek devam
etmeleri daha sonra farklı programları bünyelerine katmaları kendileri için
daha faydalı olacaktır.Yeni kullanıcılar ilk öğrenme aşamasından sürekli
program değiştirdikleri için, asıl öğrenecekleri programları tam anlamıyla
öğrenemiyorlar..



Şimdi belkide doğru bir karşılaştırma değil ama eminim bir çok
arkadaşın kafasına takılan sorular var. Revit, 3dmax ( Autodesk) ürünleri,
ArchiCAD ve Sketch up programları arasındaki temel farklar nelerdir ? Siz
özellikle Skectch Up konusunda daha çok değiniyorsunuz.Nedir Sketch Up ? 



Reviti deneme şansına sahip oldum, aslında sistematik bir ilerleme
gerektirdiği için herkesin tarzı olmayabilir.Özellikle sırf 3D görselleştirme
işi ile uğraşanları sıkılacağını düşünüyorum, ama detaylı bir şekilde kesit ve
metraj çıkarmak için önemli özellikler barındırması , mimari bürolar için çok
önemli kriterler.

Aslında farklı bir benzetme yapacak olursak
bana göre Autodesk ürünleri ile çalışırken üzerinizde takım elbise varmış gibi
hissediyorsunuz, fakat Sketchup ile çalışırken üzerinizde eşofman varmış gibi
hissettiriyor.Eğer bir benzetme yapacaksam en iyi benzetmenin bu olduğunu
düşünüyorum.

3D konusunda özellikle mimari modellemede çok büyük avantajları varken,
insanların farklı programlarda macera aramalarını hayretle bakıyorum. J
Sketchup için benzetme yapacak olursak , hızlı basit ve etkili tanımı ideal
olacaktır.Özellikle son zamanlarda arkasına aldığı Vray 3.4 render motoru ve bu
yıl sonu gelecek olan Corona render motoru ile daha güçlü hale
gelecektir.Sadece bu render motorları yok tabi, özellikle sırf özel olarak
sketchup için yazılan Thea Render motoru ve Lumion Twinmotion gibi real time
render motorları için çok uyumlu bir yapısı var programın..İşte bu yüzden hızlı
görselleştirme yapmak isteyenler için çok popüler hale geliyor.

3d görselleştirmede sizi en çok zorlayan kısım hangisidir ? Tasarım
aşamasından 3d görselleştirmesinin sonuna kadar olan süreçte en meşakkatli
süreç nedir ?

Çok güzel bir soru , eğer kendi pörtföyüme çalışma ekleyeceksem, en çok
zorlayan kısım referans görsel ararken beğenme durumuma göre araştırma kısmına
çok fazla zamanın gitmesidir.Eğer kullanıcılar 3D görselleştirme üzerinde, bir
görsel tasarım üzerinden zaman harcamak istiyorlarsa eğer, bu tasarımın
verdikleri zamana ve emeğe değecek düzeyde olması önemlidir.Çünkü
görselleştirme aşamalarında , kaliteli görseli etkileyen faktörlerden biride
Tasarımın önemidir.Ayrıca araştırmak ve objelerin birbiri ile uyumu benim
üzerinde çok durduğum bir konudur.

Aslında ben diğer röportajlarda olduğu gibi sadece bir konuya
odaklanmayacağım. İnsanlar eminim ki sizi daha çok tanımak istiyorlar.
Oyunları, konsolları çok sevdiğinizi biliyoruz. En çok beğendiğiniz oyun
türleri ve isimlerinden bahsedebilir misiniz ?
 

Oyun konsollarıyla çocukluğumdan (1985) 
bu yana çok zaman geçirdim. Atari markası, Amiga 500’ler, Sega Mega
Drive, Playstation Serileri ve El konsollarını bolca kullandım.

En çok sevdiğim oyunlar Resident Evil serileri (korku) , Gran Turismo (araba
yarış simülasyonu) Uncharted (çizimleri sketchupda yapılmıştır J)  serileri olmuştur. Yalnız eski oyunların
artık günümüzde hem konu hemde içerik olarak daha sade ve aynı türde olması,
oyuncularında farklı yapımlara dönmesine neden olmuştur.Şimdilerde oyun yapım
firmaları, kullanıcıları farklı içeriklerle kendine çekmenin yönlerini aramakla
meşguller.

Hayatınızda başarıdan başarıya koşmuşsunuz bunların en büyük kanıtı
da Vray World Editör Seçimi, 
,Cgsociety galeri, ve Cgstudyo sanat galerisi
ödüllerini almanız olmuş. İşini iyi yapmak nasıl bir duygu ?


Aslında ödül amak veya bir
yeri hedeflemenin insan hayatında motivasyon açısından önemli olduğunu
düşünüyorum, bir sonraki işe daha iyi hazırlanmak için güzel bir enerji kaynağı.Ama
bir yöndende çok önemli olmadığını düşünüyorum, çünkü facebook ve kendi
profillerinde  çalışma yayınlayıp, bu tür
sitelere çalışma göndermeyen veya kendini ön planda tutmak istemeyen bir çok
sanatçı mevcut, ödül almanın bir kriter olmasından ziyade, kişilerin iş bulmak
ve rekabet ortamaında kendilerini ön plana çıkarmak için, güzel bir alternatif olduğunuda
,gözden kaçırmamak gerekiyor.
Gelecekten bahsedelim birazda hayalleriniz nelerdir
? Emekli olduktan sonra bir karavan yada dünyayı dolaşmak gibi fikirleriniz var
mı ? Ufuk Şen hocamızın hayallerini de bilmek ister okurlarımız.






Karavan konusunda bir nebze olsun içimdekileri
okumuşsun J Köyümüzde  (Şereflikoçhisar / Yenitorunobası ) bir
evimiz var, orda köy hayatının benim için ilerde bu işleri bıraktığım zaman en
rahat ortamı sağlayacağını düşünüyorum.Bisikletim ile antrenmana çıktığımda,
antrenman rotası üzerinde (ankara, gölbaşı köylerde) birden fazla köy üzerinden
geçiyorum ve köy hayatının beni rahatlattığı bir gerçek.Aslında doğa ile baş
başa olacağım her ortam benim için rahatlamanın diğer adresidir.

Çokta fazla zamanınızı almak istemiyorum. Son bir soruyla röportajımızı sonlandırmak istiyorum. Türkiye’de 3d görselleştirme işini nasıl görüyorsunuz ? 

Türkiyede genç nüfus fazla , her işte olduğu gibi bu iştede rekabet ortamı giderek artıyor.Yanlız genç arkadaşlarımız ve bu işe yeni başlayan kişilerin , yaptıkları bir hatadan bahsetmek istiyorum.

Türkiyede hangi konu olursa olsun, eğitime yatırım kişiler tarafından çok minimal düzeyde yapılıyor.İnsanların kendi özel harcamaları , bu düzeyin çok üzerinde ve bu şekilde insanların kendileri eğitmeleri çok uzun yıllar alıyor.Zaman insan hayatında en önemli konulardan biri, kendi alanlarında konuyu bilen birinden eğitim alarak ilerlemek ile kullanıcıların kendi öğrenmeleri arasında çok büyük zaman farkları var.

Kısaca Eğitime yatırım yapsınlar, bunu unutmasınlar bunun dönüşünü mutlaka alacaklardır.Son olarak eğitim alacakları kişileri çok iyi araştırıp, eğitim alacakları kişilerin referans çalışmalarını incelesinler ve daha önceki öğrencilerinden bilgi alsınlar.

Esas soruya gelecek olursak , yukarı da yazdıklarım bunlarla bağlantılı aslında, Türkiye’de 3D görselleştirme işinin gidişatı kişilerin kendilerini geliştirmeleri ve eğitmeleri ile orantılıdır.Her ne kadar arada çıkan ve bu camiada merdiven altı olarak görülen ve piyasa fiyatlarını düşürmeye çalışan kişilerde olsa, insanların yaptıkları işlerin kalitesi onların nasıl bir anlayışa ve beceriye sahip olduklarını gösteriyor

Atalarımızın dediği gibi, At binenin (iş bilenin), kılıç kuşananın dır. Yani Her şey, onu gereği gibi kullanmasını, ondan yararlanmasını bilen kimseye yakışır. Bu yüzden yapılan işle alınan ücretlere baktığımızda ortaya kalitesiz işlerin çıkması her zaman işverenin kalitesini düşürecektir.

Özellikle işverenlerin bu konuyu çok iyi tahlil etmesi gerekmektedir.Ucuz iş alıp,kendi tasarımlarını kaliteli görsel ile , müşteriye yansıtamadan çöp olma durumu gibi, büyük bir risk ile karşı karşıya olduklarını bilmeleri gerekiyor.Bu durum işveren hem müşteri kaybı hemde vizyonsuz çalışmanın sonucu olarak geri dönüş yapacaktır.

Sayın Ufuk Şen’e bu keyifli röportajdaki katkılarından dolayı teşekkür ediyoruz.


Beğendiniz mi? Arkadaşlarınızla Paylaşın!

75
90 Paylaşım, 75 Beğeni

Sizin Tepkiniz Nedir?

Beğendim Beğendim
0
Beğendim
Beğenmedim Beğenmedim
0
Beğenmedim
Şaşırdım Şaşırdım
0
Şaşırdım
Güldüm Güldüm
0
Güldüm
İnanılmaz İnanılmaz
0
İnanılmaz
Kızdım Kızdım
0
Kızdım
Oha Oha
0
Oha

0 Yorum

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Bir format seç
Kişisel Test
Kişisel bir şey ortaya koymayı amaçlayan sorular dizisi
Basit Test
Bilgiyi kontrol etmek isteyen doğru ve yanlış cevaplı sorular dizisi
Anket
Karar verme ya da görüş belirleme/oy verme
Serbest Yazı
Yazılarınıza Görseller Bağlantılar Ekleyebilirsiniz
Liste
Klasik İnternet Listeleri
Geri Sayım Listesi
Klasik İnternet Geri Sayım Listeleri
Açık Liste
Kendi öğenizi gönderin ve en iyi sunum için oy verin
Oylanabilir Liste
En iyi liste öğesine karar vermek için yukarı veya aşağı basın